لیلی محسنی در مطلبی طولانی در الف نوشت: چند شب پیش سر سفره افطار با خانواده نشسته بودیم و طبق معمول تلویزیون روشن بود. در صحنه*ای از سریال پنج کیلومتر تا بهشت، کلوزآپ صورت میک*آپ شده شبنم قلی*خانی (که نقش دختری مومنه و محجبه را بازی می*کند) نشان داده شد که با لبخندی از پس لبان رژ*لب*کشیده شده، قربان صدقه پدرش (داریوش فرهنگ) می*رفت… 

چند لحظه بعد از پخش این صحنه، پسر ۱۰ساله*ام گفت: «به نظر من شبنم قلی*خانی خوشگل*ترین بازیگر ایرانه». من و همسرم جاخوردیم و زیر چشمی و با تعجب به هم نگاه کردیم. چند لحظه سکوت حاکم شد. همسرم بحث دیگری پیش کشید و خواست موضوع را عوض کند. چیزی شبیه عکس*العمل ماشین لباس*شویی*ای خاله نرگس در پاسخ به جمله معصومانه فرنود! 

برای اینکه پسرم به موضوع حساس نشود، کمی صبر کردم و بعد از چند دقیقه از پسرم پرسیدم تو از کجا فهمیدی این بازیگره اینقدر خوشگله؟ 

پاسخ*اش غافلگیر کننده بود: «توی مجله*ای که توی سلمونی بود خوندم. عکس*هاش را هم انداخته بود. الان هم که …. خودتون دیدین» 

در حالی که سفره را جمع می*کردم به جملات پسرم فکر می*کردم. اگر او ۷-۸ سال بیشتر سن داشت، بجای اینکه نظرش درباره صورت شبنم قلی*خانی را صادقانه به پدر و مادرش بگوید، چه کارهای دیگری می*کرد…؟…