۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه

جدید ترین عكس های سلما هایك+بیوگرافی سلما هایك


جدید ترین عكس های سلما هایك
بیوگرافی سلما هایك

فیلم ساز جوان – سلما هایک


سلما هایک
سلما هایک متولد سال 1966 در مکزیک، استعداد، زیبایی و ذکاوت خود را درکار موفقیت آمیز هنرپیشگی، تهیه کنندگی و کارگردانی سینما به کار گرفته و نتیجۀ آن ساخت فیلم هایی در مکزیک، ایالات متحده و دیگر کشور ها است. هایک بعد از این که در فیلم های سینمایی و تلویزیونی مکزیک صاحب نام و شهرت گشت، به ایالات متحده آمد و در آن زمان متوجه شد که نقش های اندکی برای هنرپیشگان لاتینی زن در سینمای آمریکا وجود دارد. این هنرپیشه که خونی لبنانی نیز در رگ های خود دارد، با پشت کار، استعداد و فعالیت های خود موفق به کسب نقش های بیشتر و گوناگونی در سینمای آمریکا گردید. در همین حال، و شاید تا اندازه ای برای تأمین نقش های بیشتر و بهتری برای خود و سایر هنرپیشگان زن، قدم به دنیای تهیه کنندگی فیلم گذاشت. اولین فیلم سینمایی او موسوم به El coronel no tiene quien le escriba (1999)، برندۀ جشنوارۀ فیلم کان، و مقدمۀ ورود مکزیک به جشنوارۀ سینمایی اسکار به عنوان بهترین فیلم خارجی شد.
هایک با ساختن فیلمی از زندگی هنرمند افسانه ای مکزیک، فریدا کالو، مورد تمجید زیادی قرار گرفت، او خود این فیلم را تهیه کرده بود. این فیلم، کاندیدای دریافت شش جایزۀ اسکار گردید. از دیگر فیلم های او می توان از احمق ها عجله می کنند؛ در زمان پروانه ها؛ غرب وحشی وحشی؛ دسپرادو؛ از فلق تا شفق؛ و روزی روزگاری در مکزیک، نام برد.
یکی از مهمترین آثار او برای تلویزیون ساخته شده، و آن اقتباس روایت آمریکایی از برنامۀ تلویزیون کلمبیا موسوم به Yo soy Betty La Fea فیلم معرف تلویزیونی بتی زشته که در آن سلما هایک دارای یک نقش گاه گاهی است و برندۀ جوایز ایمج، گلدن گلوب، و پیبادی شده و به خاطر جلب توجه به شخصیت های ضعیف و آموزش به بینندگان، مخصوصا ً دختران جوان، که ظاهر مهمترین ویژگی شخصیت انسان ها نیست، مورد تحسین قرار گرفته است.
برگرفته از شمارۀ ژوئن 2007 نشریۀ الکترونیکی آمریکا.
جدید ترین عكس های سلما هایك
1.jpg

2.jpg

http://www.uploadiran.com/files/1270746030/12o.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دنبال کننده ها